راه اندازي سايت خريد و فروش اينترنتي

آموزش رايگان ساخت سايت رايگان بدون كدنويسي و دانش قبلي

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

راه اندازي سايت خريد و فروش اينترنتي

۱۲ بازديد

علاوهبر اين هاست شما بايد از نظر سخت افزاري قدرتمند باشد تا سايت با سرعت بالايي بارگذاري شود. ابتدا مي توانيد با مراجعه به سايت woo commerce ، اين پلاگين را دانلود و در هاست يا در بخش افزودن افزونه ها نصب كنيد يا مي توانيد از راه دوم، يعني با مراجعه راه اندازي سايت خريد و فروش اينترنتي به بخش “افزونه ها” در پيشخوان وردپرس و انتخاب “افزودن” در آن بخش، وارد صفحه مربوطه شويد. حالا نوبت اين است كه براي سايتمان لينك سازي بكنيم و از سايت ّهاي ديگر بك لينك بگيريم. در اين قسمت بايد عنوان فايل ديجيتال و توضيحات را انتخاب نماييد. شما يكبار پلاگين ووكامرس وردپرس را در سايت نصب مي كنيد و سپس شروع به فروش محصولات ديجيتالي خود مي نماييد، حالا شما مي خواهيد بدانيد كه محصولات اينترنتي، چطور به فروش مي رسد، يا مي خواهيد بدانيد كه محبوب ترين و پرفروش ترين محصولات كدام يك بوده است، نرخ كليك، فروش كلي، درآمد كل و غيره . 

در همان صفحه يك بخشي به نام اطلاعات محصول يا products data وجود دارد كه اگر در ابتدا تيك گزينه دانلودي يا downloadable را بزنيد، تمامي ويژگي ها به صورت زير منو قابل رويت خواهند بود؛ اما اگر تيك گزينه مجازي يا virtual را انتخاب نماييد، زير منوي shipping يا حمل و نقل حذف خواهد شد. بعد از مراحل گفته شده، ويژگي هايي به عكس محصول خود اضافه نماييد، مثلا محدوديت هايي براي راه اندازي سايت خريد و فروش اينترنتي دانلود فايل بگذاريد يا براي عكس ها، تگ يا دسته بندي مشخص نماييد و در آخر، دكمه publish را براي انتشار آن عكس انتخاب نماييد. اما سوال اينجاست كه يك آموزش جامع و كاربردي بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟ حال بعد از اين تنظيمات، گزينه هايي مانند purchase receipts و sale notifications براي تنظيمات ايميل وجود دارد. همانطور كه مي دانيد تعداد زيادي گزينه و زير منو در woocommerce وجود دارد كه بايد بنا به فروشگاه خود آن ها را customize نماييد.
به داشبورد وردپرس خود برگرديد و با انتخاب woocommerce، بخش setting يا تنظيمات را انتخاب نماييد. در حال حاضر، گزينه review عد از اسكرول به پايين تنظيمات دانلود (Download setting) قابل رويت است. نزديك به ۱ سال كاملا تخصصي وارد دنياي طراحي پلاگين و توسعه هسته وردپرس شديم از وب سايت هاي مادر با زبان انگليسي ، روسي ، چيني و حتي عربي مطالعه داشتيم و فقط به متن اكتفا نكرديم راه اندازي سايت خريد و فروش اينترنتي حتي به مشاهده سخت ترين ويديو هاي آموزشي پولي و رايگان كه با زبان انگليسي ، روسي و چيني توليد شده بود پرداخته شد از طرفي چون فعاليت كاملا تخصصي تو حوزه وردپرس داشتيم و اگر مشاهده كرده آقاي فلاح خودشون يكي از مديران انجمن رسمي وردپرس فارسي هستن و غريب به ۱۲ سال در زمينه طراحي وب با اكثر CMS ها تا به حال فعاليت داشتن در جهت بهبود اين دوره از ايشون هم يك سري مشاوره گرفته شد تا دوره رو به صورت كاملا جذاب و پروژه محور تقديم بازاركار كنيم.
ابزارهايي كه ميتونيم ازشون استفاده كنيم شامل، گوگل ترندز، كيورد پلنر، moz و مهمترين ابزار براي تعيين كلمات كليدي خود گوگل هست كه در ادامه در موردش صحبت ميكنيم. چجوري ميتونيم از طريق وردپرس كسب در آمد داشته باشيم و اينكه چجوري مي تونيم قالب هاي ترجمه شده را به فروش برسونيم. با استفاده از پلاگين Monsterinsights تمامي اين كارها امكان پذير مي باشد. اما به نظر شما ووكامرس راه اندازي سايت خريد و فروش اينترنتي چيست و چرا براي ايجاد يك فروشگاه اينترنتي بايد از اين پلاگين استفاده شود؟ اگر با خواندن مطالب بالا به اين نتيجه رسيده ايد كه محصولات مجازي بفروشيد، اين بخش مناسب شما مي باشد، چرا كه در اين بخش قصد داريم يكي از بهترين پلاگين هاي ساخت فروشگاه اينترنتي با وردپرس را به شما معرفي نماييم.
مورد مهمي كه در قسمت تايتل بايد رعايت كنيد اين است كه title شما از مقداري كه يواست ميگويد بهتر است كمتر باشد. بعد از ورود به اين صفحه، تعدادي زير منو مشاهده مي كنيد مانند shipping option، free shipping و غيره كه با انتخاب هر كدام از آنها وارد صفحه مجزا مي شويد و با فعال كردن آن صفحه مي توانيد تنظيمات مربوطه را انجام دهيد، مثلا ما صفحه free shipping را انتخاب كرديم و در راه اندازي سايت خريد و فروش اينترنتي  ابتدا تيك آن را فعال كرديم تا مشخصات مربوطه براي ما فعال شود. قبل از اينكه ما آموزش را شروع كنيم، ميدانيد كه تعداد زيادي افزونه براي eCommerce، در مخزن وردپرسي وجود دارد كه البته همه آنها خوب نيستند و ما بايد بهترين و كارآمدترين plugin را براي فروش محصولات مجازي خود انتخاب نماييم.
در بخش پيكربندي ووكامرس، به جز زبانه همگاني، زبانه هاي ديگري چون محصولات، حمل و نقل، پرداخت ها، حفظ حريم خصوصي و پيشرفته ( مشاهده قوانين و شرايط، اضافه كردن rest api و..) و ايميل نيز وجود دارد. ووكامرس، يك افزونه جانبي وردپرس بوده كه با نصب بر روي وردپرس، مي تواند يك فروشگاه اينترنتي راه اندازي كند. يكي از زير منوهاي ووكامرس، به جز تنظيمات، كوپن ها مي باشد. در اين بخش از آموزش راه اندازي سايت خريد و فروش اينترنتي ساخت فروشگاه اينترنتي با وردپرس مي خواهيم طريقه نصب و راه اندازي پلاگين ووكامرس (woocommerce) را به شما عزيزان آموزش دهيم. اگر به دنبال يك آموزش كامل و رايگان براي ساخت فروشگاه اينترنتي با وردپرس هستيد، اين مقاله را از دست ندهيد.
اميدواريم كه مقاله آموزش ساخت فروشگاه اينترنتي با وردپرس توانسته باشد، به شما در ايجاد و ساخت فروشگاه اينترنتي كمكي كرده باشد. بدون داشتن ترس از كد نويسي، مي توانيد به راه اندازي و ساخت سايت فروشگاه اينترنتي با وردپرس بپردازيد. براي ارتقا دوره آنلاين خود از ليست ايميلي استفاده كنيد. حال، با اسكرول كردن به سمت پايين (تصوير زير) مي توانيد موقعيت مكاني فروشگاه خود را مشخص راه اندازي سايت خريد و فروش اينترنتي نماييد. معرفي شد تا كاربران بتوانند از آن براي مشخص كردن نسخه اصلي بين چند كپي از يك محتوا استفاده كنند و از جريمههاي موتور جستجو مبني بر محتواي تكراري در امان باشند. اما قبل از همه نياز داريد كه براي كالاهاي خود يك دسته بندي ايجاد نماييد. يكي از گزينه هايي كه به هنگام نصب ووكامرس براي ما ايجاد شد، گزينه محصولات يا products بود كه با انتخاب محصولات، مي توانيد گزينه دسته بندي ها يا categories را انتخاب نماييد. معمولا زماني كه هاستي را براي سايت خود تهيه ميكنيد در همان ابتدا و در زمان گرفتن هاست, از شما دامنه سايت پرسيده خواهد شد و زماني هم كه به اين مرحله مي رسيد مطمئنا نام دامنه سايت خود را در اينجا خواهيد ديد.

منبع مطلب: https://www.bigcommerce.com/blog/how-to-create-online-store/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.