آرشیو آبان ماه 1400

آموزش رايگان ساخت سايت رايگان بدون كدنويسي و دانش قبلي

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

وردپرس چيست و چه كاربردي دارد ( مزايا و معايب)

۱۲ بازديد

كد پيشفرض فايل htaccess وردپرس وظايفي را برعهده دارد كه به پيوندهاي يكتا مرتبط ميشود. اگر تاكنون آشنايي كافي را با اين فايل نداريد، در اين مطلب آن را معرفي ميكنيم و چگونگي ايجاد كد پيشفرض فايل htaccess وردپرس را توضيح ميدهيم. درصورت مواجه با هرگونه اشكال در افزونه ميتوانيد از طريق راههاي ارتباطي موجود در سايت، سوالات خود را با ما درميان بگذاريد. افزونه Yoast SEO يكي از بهترين افزونهها براي سئو سايتهاي وردپرسي است كه در دو نسخه رايگان و پولي ارائه شده است و خوشبختانه از زبان پارسي هم پشتيباني ميكند. به عبارت ديگر، وردپرس چيست و چه كاربردي دارد اين فايل قواعدي را شامل ميشود كه سرور بر اساس آنها دستورالعملهاي خود را اجرا ميكند. اما در گزينه سمت چپ 3 امكان را در اختيارتان قرار ميگيرد: 1. كلمات كليدي مورد نظرتان را وارد ميكنيد و كلمات كليدي مرتبط را بر اساس كلماتي كه كاربران از آنها براي جستجو در حوزه مورد نظر استفاده ميكنند، براي شما استخراج ميشود. اين ابزار از 4 شاخص براي سنجش سختي كلمه استفاده ميكند و بر اساس هر كلمه كليدي كه وارد ميكنيد اطلاعات مفصلي در اختيارتان قرار ميدهد. با قرار دادن اين كد در هدر سايتتان گوگل متوجه آن شده و حساب شما را تاييد ميكند. اين كار به شما كمك ميكند كاربران هدفمندي را روانه وب سايتتان كنيد. در واقع به كمك اين افزونه مي توانيد رتبه بهتري در گوگل كسب كنيد.

بدون نصب افزونه هاي اضافي، منوهاي وردپرس به شما اجازه مي دهد صفحات، پست ها، لينك هاي سفارشي و دسته ها را اضافه كنيد. را طي كنيد و در كادري كه مي بينيد نام دامنه مورد نظرتان را وارد كنيد. حريم خصوصي: حريم خصوصي يك سند قانوني است كه مي­توانيد در آن اطلاعات كاربران و بازديدكنندگان وبسايت خود را در آن قرار دهيد. در اين قسمت ميتونيد تا از دستهبندي هايي كه براي نوشته هاي خودتون تعيين كرديد استفاده كنيد و نوشته خودتون را به دسته هايي كه مرتبط هستند با فعال كردن تيك گزينه هاي اون مرتبط كنيد تا وقتي كاربران روي لينك دسته بندي مورد نظر كليك كردند بتونند تا به كل مطالب موجود در اون دسته بندي دسترسي داشته باشند و مطالبي كه به دنبال اون هستند را بهتر پيدا كنند. ۱. وارد داشبورد WordPress خود شويد، به Appearance برويد و روي ابزارك ها كليك كنيد. روي دكمه اجرا كه مقابل همين ليست كشويي قرار داره كليك كنيد تا صفحه نوشته هاي انتخابي مشابه تصوير زير به شما نمايش داده شوند. البته قالب­هاي غير رايگان پيشرفته­تري هم وجود دارد، كه با توجه به نياز خود مي­توانيد از آنها استفاده كنيد.

اگر چه تمام قالب هاي وردپرس با حداقل يك مكان طراحي شده اند كه در آن شما مي توانيد يك منو را نمايش دهيد، اكثر قالب ها چندين مكان براي منوها ارائه مي دهند. 2. اگر شما پلاگين را از طريق داشبورد وردپرس خود دانلود كرده ايد، بايد “ووكامرس با موفقيت نصب گرديد حالا ميتوانيد ار امكانات آن استفاده كنيد.” را ببينيد(اين نسخه ممكن است بسته به زماني كه شما اين مقاله را مي خوانيد متفاوت باشد) سپس به سادگي گزينه ي فعال سازي پلاگين را كليك كنيد.( اگر از اين صفحه خارج شده ايد، دنبال كردن مراحل بالا به سادگي شما را به صفحه افزونه هاي نصب شده براي فعال سازي هدايت خواهد كرد).

صفحه خود را بررسي كنيد تا ببينيد آيا كارهايي كه براي ساخت فوتر انجام داده ايد، به درستي انجام شده اند يا خير. با استفاده از افزونه افزونه پارسي ديت شما ميتوانيد به راحتي از اعداد فارسي روي بخش هاي مختلف وب سايت خود استفاده كنيد. برخلاف ساير پلاگينهاي آموزش مجازي وردپرس موجود در اين فهرست كه داراي يك ويزارد نصب يا راه اندازي هستند، اين افزونه به شما اين امكان را مي­دهد كه كار راه اندازي را خودتان به تنهايي انجام دهيد. راه حلي براي اين منظور داريد؟ در اين بخش از دوره آموزش راه اندازي كسب و كار اينترنتي و آنلاين با وردپرس رشدانا، وردپرس چيست و چه كاربردي دارد شما ياد خواهيد گرفت چگونه قالب دلخواهتان را نصب كنيد و افزونه هاي مورد نياز آن را شناسايي و پيكربندي كنيد. سايت عناوين با رتبه الكسا 11374 به تازگي در زمينه ارسال آگهي فعاليت خودشو آغاز كرده كه با مراجعه به اون ميتونيد بعد از عضويت و ثبت نام اقدام به ارسال انواع آگهي در اين زمينه كنيد. هم درست است تقريبا ولي مام مواردي كه با كتاب شروع ميشوند را دربر ميگيرد! جدا كننده اي كه بيشتر از همه بتواند نام سايت را از عنوان مطلب يا نتيجه جستجو Snippet جدا كند را انتخاب كنيد. گاهي اوقات ممكن است به ناوبري كمك كند، گاهي اوقات هم به رسانه هاي اجتماعي، شما حتي مي توانيد از آن براي اضافه كردن HTML به يك ويجت متن استفاده كنيد كه به صورت كدگذاري انجام مي شود.

براي من واقعا بدرد بخور بود. قبلا استفاده از اين ابزار بصورت رايگان ميسر بود اما حضور يكباره انبوهي از كاربران ايراني در اين سايت باعث شده است سايت KWFinder سرويس رايگان خود را محدود به 10 روز كند. اتصال تگ يا استفاده از متا تگ شويد و با قرار دادن كد تاييدي كه گوگل در اختيارتان گذاشته و انتخاب گزينه تصديق، سايتتان را به سرچ كنسول متصل كنيد. آيا مي خواهيد منو در وبسايت وردپرسي خود اضافه كنيد؟ تقريبا تمام قالب هاي وردپرس حداقل داراي يك مكان منو هستند. در طول چند سال گذشته شروع فروشگاه هاي تجارت الكترونيك شخصي وردپرس چيست و چه كاربردي دارد با وجود محصولاتي مانند ZenCart, Open Cart, OSCommerce و Magento راحت تر شده است. همانطور كه كمي پيش تر گفتيم اين افزونه امكانات بسيار زيادي را براي سايت شما فراهم ميسازد. هنگام استفاده از سايت هاي پيچيده تر لازم است منوها را در بيش از يك منطقه نمايش دهيد تا بازديدكنندگان هنگام مرور بين صفحات احساس راحتي كنند.

https://en.wikipedia.org/wiki/WordPress

https://wpbaran.ir/what-is-wordpress/

دوره آموزش وردپرس (آموزش ساخت فروشگاه اينترنتي)

۱۸ بازديد

به شما پيشناد مي شود مقاله ما را براي كسب اطلاعات در حوزه وردپرس شبكه چيست مطالعه نماييد. مگا منو چيست و چرا بايد از مگامنو استفاده كنيم؟ وبلاگ نويسي با وردپرس را به آنهايي كه مي خواهند از اين طريق برندسازي شخصي يا پرسونال برندينگ كنند، بسيار توصيه ميكنم؛ چون خودم از وردپرس استفاده مي كنم. چرا كسب درآمد از وردپرس در حال حاضر گزينه بسيار مناسبي است؟ در اين صفحه فهرستي از سوالات امنيتي را كه در حال حاضر بر روي سيستم نصب شده را خواهيد ديد. اگر دوست نداريد اينكار را بكنيد مي توانيد از گزينه ويرايش سوالات فعلي استفاده كنيد. دوره آموزش وردپرس اولين كاري كه شما بايد انجام دهيد پيدا كردن مكاني براي استفاده است WP-CLI. خيلي ممنون از اموزش خوبتون، شما تمام نكات مهم گفتيد من چند ماه درگير پروژه ام هستم و خيلي گير مي كردم و نمي تونستم جواب سوال هام پيدا كنم، تا اموزش هاي شما پيدا كردم خيلي سپاسگذارم انشاالله هميشه موفق باشيد. دوره آموزش وردپرس پارماتيك يكي از بهترين و متفاوتترين دوره هاي آموزشي است. در ادامه دوره هاي آموزش وردپرس باران (رايگان و حرفه اي) به ترتيب معرفي و براي دانلود ارائه مي شوند.

براي دوستاني كه بيشتر به ويدئو هاي آموزشي علاقه دارند يك دوره رايگان آماده كرده ايم. قالب هاي ۲۰۱۲ قالب هاي ۲۰۱۳ قالب هاي ۲۰۱۴ قالب هاي ۲۰۱۵ و قالب هاي ۲۰۱۶ از معروف ترين قالب هاي رايگان وردپرس است كه دائماً در حال بهبود و به روز رساني هستند و بعد از نصب وردپرس قالب پيش فرض براي شما فعال مي شود.اما يكي از مشكلات اصلي اين چند قالبي كه به صورت پيش فرض در وردپرس قرار داده شده اين است كه ظاهر جذابي ندارند و يكي از نكاتي كه ما ايراني ها بسيار بر روي آن حساس هستيم ظاهر زيباي وبسايت است كه به عنوان شروع كسب و كار نمي توانيم از اين قالب ها استفاده كنيم. انجام اين كار بسيار ساده است پس اگر ميخواهيد آموزش اضافه كردن مگامنو به وردپرس را بصورت فيلم آموزشي عملي يادبگيريد با ما همراه باشيد…

اضافه كردن سوالات امنيتي به صفحه لاگين وردپرس همانند يك پسورد اضافي عمل مي كند. بعد از اين همه كاربران سايت به هنگام ورود به صفحه لاگين با سوالات امنيتي مواجه خواهند شد و بايد به اين سوالات پاسخ دهند. يا فقط يك وبسايت عادي در ميان ميليون ها سايت مشابه ديگر است! نكته: يادتون باشه دوره آموزش وردپرس كه هر بار كامپيوتر شما رياستارت شده و يا به عبارت سادهتر خاموش بشه لازمه تا مشابه تصوير زير با كليك بر روي دكمههاي Start كه در مقابل Apache و Mysql قرار گرفته درست مثل يك سرور واقعي اقدام به روشن كردن اونها كنيد تا سايت شما در محيط لوكال هاست اجرا و قابل دسترسي باشه، چرا كه پس از ريست شدن سيستم برنامه زمپ پايگاه داده mysql، وب سرور آپاچي و php همگي در حالت خاموشي قرا ميگيرند.

اگر به صفحه نوشتهها در وردپرس مراجعه كنيد مشابه تصوير زير ميبينيد كه ليستي از آخرين نوشتهها براي شما نمايش داده خواهند شد. بسياري از ميزبانان پيشنهاد مي دهند WP-CLI از قبل روي سرورهاي خود نصب شده اند - مخصوصاً اگر هدف آنها اكوسيستم وردپرس باشد. فقط كافيست قالب وردپرس مورد نياز خود را نصب كرده و با افزونه وردپرس موجود در سايت امكانات سايت خود را ارتقا دهيد. ميباشد. فايل htaccess. شامل يك سري تنظيمات مختلف سايت ميباشد كه با افزودن قطعه كد زير شاهد افزايش حجم آپلود در وردپرس خواهيد بود. شما بايد نظرات وبسايت خود را مديريت كنيد.براي اينكار به تنظيمات و بخش گفت گو رفته و گزينه هاي مختلف را برحسب نياز مديريت كنيد. چرا وردپرس بهترين سيستم مديريت محتوا است؟ كاربران: در اين قسمت شما مي توانيد افرادي كه در سايت شما عضو هستند را مديريت كنيد. تنظيمات انتهايي اين دستور به شما امكان مي دهد وب سايت خود را شخصي سازي كنيد ، آن را اجرا كنيد و مطمئناً اين كلمات را مشاهده خواهيد كرد: WordPress با موفقيت نصب شده است.

در صفحه بازشده مي توانيد تنظيمات گالري را انجام دهيد. كاربران ثبت شده وردپرسي شما مي توانند سري به صفحه پروفايلشان بزنند و سوال امنيتي مدنظر را انتخاب كنند و پاسخ خود را به آن اضافه نمايند. افزونه مگامنو WR Megamenu يك پلاگين عالي براي اضافه كردن مگا منو در وردپرس ميباشد كه امكانات كاملي براي ايجاد مگامنوي دلخواه در اختيارمان قرارميدهد. امروزه اكثر قالب هاي حرفه اي از مگا منو در وردپرس استفاده مي كنند دوره آموزش وردپرس درواقع مگا منو ها اين امكان را ميدهند تا محتواهاي مختلفي مثل عكس - فيلم - متن - فهرست و… البته كه همينطور هست درواقع بعد از نصب افزونه مگامنو وردپرس، معمولا كدهاي css و استايل هاي افزونه مگا منو با استايل هاي خوده قالب تداخل ميخورد و باعث بهم ريختگي مگامنو ميشود.

دوره آموزش وردپرس بخاطر همين در فيلم آموزشي امروز ضمن آموزش ساخت مگامنو براي وردپرس به مشكلات استايل دهي و جزئيات كار هم پرداخته ايم و كموبيش كدنويسي و استايل نويسي هم داريم تا بصورت كاملا عملي و پروژه محور يادبگيريم چطور مگامنوي مورد نظر و دلخوده خودمان را در وردپرس ايجاد ايجاد كنيم. كاربران زيادي با ما تماس ميگيرند كه ما افزونه هاي زيادي را براي اضافه كردن مگامنو به وردپرس امتحان كرده ايم اما از هيچ كدام راضي نبوده ايم و هر كدام مشكلات خاص خود را داشته اند، و اكثرا با استايل و ظاهر مگامنو مشكل داشته اند كه نميتوانند مگامنوي مورد نظر خود را آنطور كه سليقه و مدنظرشان هست نمايش دهند. سلامتي سايت (site health) در وردپرس قابليتي است كه در ورژن 5.2 به وردپرس اضافه شد و امكانات بسيار خوبي را در اختيار مدير سايت براي اطمينان از عملكرد صحيح سايت وردپرسي قرار ميدهد.

rebrand.ly